جستجو

عضویت | ورود

بهترین برنامه های کد نویسی کدام هستند؟

|
5
(1)

یکی از سرمایه گذاری هایی که میتوانید روی زمان و بهره وری خود انجام دهید این است که از بین بهترین برنامه های کد نویسی یکی را انتخاب کنید که متناسب با نیاز و سلیقه شما باشد.
با توجه به اینکه افراد سلایق مختلف دارند نمیشود قاطعانه در مورد انتخاب برنامه کد نویسی نظر بدهیم و تنها یک برنامه را انتخاب کنیم. به همین دلیل در ادامه چند مورد را بررسی میکنیم که از نظر تقریبا تمام جامعه توسعه دهندگان و کد نویسان جزو بهترین برنامه های کد نویسی هستند.

ویژوال استودیو کد Visual Studio Code

قیمت: رایگان  |  پلتفرم: ویندوز، مک اینتاش، لینوکس  |  توسعه دهنده: مایکروسافت

✔️مناسب پروژه های بزرگ و پیچیده.
✔️بسیار قدرتمند.
✔️پشتیبانی داخلی از گیت.

ویژوال استودیو کد Visual Studio Code یا همان VsCode یکی از پروژه هایی که مایکروسافت در آن بسیار موفق شد و نتیجه خوبی در پی داشت. سادگی و سبُکی از ویژگی های این نرم افزار است.

محیط توسعه اصلی مایکروسافت، یعنی Visual Studio ، نرم افزاری بسیار قدرتمند و حجیم است که برای پروژه های خیلی بزرگ استفاده می‌شود،‌ اما استفاده از این نرم افزار رایگان نیست. به همین دلیل، شرکت مایکروسافت تصمیم گرفت با استفاده از زبان جاوا اسکریپت و کتابخانه های آن یک کد ادیتور متن باز (open-source) و در اختیار همه قرار دهد.

این نم افزار به دلیل رایگان بودن در لیست پرطرفدارترین ها است.
یکی دیگر از دلایل محبوبیت VsCode وجود توسعه دهندگان برای ساخت افزونه است.

نرم افزار ویژوال استودیو کد را از اینجا دانلود کنید : دانلود Visual Studio Code

اتم Atom

قیمت: رایگان  |  پلتفرم: ویندوز، مک اینتاش، لینوکس  |  توسعه دهنده: گیت هاب

✔️ یکپارچگی با گیت و گیت هاب
✔️ سریع و مطمئن

اتم یک نرم افزار رایگان و متن باز (open-source) است که تقریبا تمام آن با جاوا اسکریپت کد نویسی شده. توسعه دهندگان بسیاری با استفاده از زبان جاوا اسکریپت در تولید پلاگین برای این برنامه کد نویسی مشارکت می کنند.
شرکت سازنده این نرم افزار گیت هاب است، به همین دلیل اتم به صورت یکپارچه و عالی از گیت پشتیبانی می‌کند (گیت برای کنترل نسخه نرم افزار استفاده می شود).

اتم با فریم ورک الکترون ساخته شده است. با استفاده از الکترون می‌توانیم نرم‌افزارهای cross-platform بسازیم. نرم‌افزار‌هایی که یکبار نوشته می‌شوند و می‌توانیم بر روی پلتفرم‌های مختلف از آن‌ها استفاده کنیم.

یکی از ویژگی‌های مهم این برنامه کد نویسی سادگی در نصب و شروع کار است. اگر برای اولین بار است که می‌خواهید این نرم‌افزار را نصب کنید تقریبا با هیچ مشکلی روبرو نخواهید شد. پس از نصب در عرض چند دقیقه با محیط کار آشنا می‌شوید و می‌توانید محیط آن‌را بر اساس نیاز خودتان تنظیم کنید.

نرم افزار اتم را از اینجا دانلود کنید : دانلود Atom

خانواده جت برینز JetBrains

قیمت: سالی ۲۴۹ دلار برای تمام محصولات | پلتفرم: ویندوز، مک اینتاش، لینوکس  |  توسعه دهنده: جت برینز

✔️بسیار قدرتمند و هوشمند
✔️قابلیت شخصی سازی کامل
✔️بهترین، برای پروژه های بسیار بزرگ
❌پولی

به جرات می‌ توان گفت پیشرفته‌ ترین و بهترین محیط‌ های برنامه نویسی توسط کمپانی جت‌ برینز ساخته می‌شوند. تقریبا برای به جرات می‌توان گفت پیشرفته‌ترین و بهترین محیط‌های برنامه نویسی توسط کمپانی جت‌برینز ساخته می‌شوند. تقریبا برای هر زبان برنامه نویسی یک نرم‌افزار اختصاصی ساخته‌اند که از تمامی امکانات و ظرفیت‌های آن زبان برنامه نویسی پشتیبانی کامل داشته باشد.

برای کسانی که در شروع کار طراحی وب سایت و یادگیری HTML، CSS و JavaScript هستند توصیه می‌کنم که حتما از WebStorm استفاده کنند تا بتوانند بیشترین بازدهی را داشته باشند.

لیست تعدادی از نرم‌افزارهای این شرکت:

ویژگی های Code Refactoring ، Code Completion، Error Detection و … امکاناتی هستند که در تمامی IDE های خانواده JetBrains وجود دارند.
تنها یکی از محصولات کمپانی JetBrains کد ادیتورها یا همان محیط‌های توسعه (IDE) هستند. ابزارهای مدیریت تیم‌ها، پلاگین‌ها و … از دیگر محصولات این کمپانی است.

تقریبا اکثر کمپانی‌های مطرح که تیم‌های بسیار بزرگ دارند و همزمان روی چندین محصول کار می‌کنند مشتری محصولات این شرکت هستند.

مشاهده و دانلود محصولات جت برینز: JetBrains

نرم افزار های JetBrains رایگان نیستند، شما می توانید نسخه تغییر یافته این نرم افزارها را از سایت های ایرانی دانلود کنید.

جمع‌بندی

به نظر من اگر می‌خواهید حرفه‌ای کار کنید و حوصله نصب محصولات JetBrains را دارید، قطعا این کار را انجام بدهید و از امکانات نامحدود این نرم افزارها استفاده کنید.

اگر دنبال یک کد ادیتور ساده و جمع‌و‌جور می‌گردید ویژوال استودیو کد را نصب کنید.

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

اولین نفری باشید که امتیاز می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو