جستجو

عضویت | ورود

چگونه برنامه‌نویسی تمرین کنیم ؟

|
5
(7)

حتی حرفه‌ای‌های برنامه‌نویسی هم احتمالاً هفته‌ای چند مرتبه برنامه‌نویسی تمرین می‌کنند. برای خودشان چالش تعریف می‌کنند یا در کار و پروژه‌ای که در آن حضور دارند چالش‌هایی بوجود می‌آید که باعث می‌شود جنبه‌های مختلف برنامه‌نویسی را تمرین کنند. مطالعه می‌کنند، از دیگران کمک می‌گیرند و خودشان را ارتقاء می‌دهند.

اگر در ابتدای مسیر هستید، باید بدانید مانند یک ورزشکار که با هر بار تمرین درست و اصولی به حجم عضلات و قدرت بدنی‌اش افزوده می‌شود، شما هم با هربار تمرین تجربه و دیدگاه‌تان نسبت به برنامه‌نویسی ارتقاء و بهبود می‌یابد.

برای تمرین برنامه‌نویسی بهتر است مواردی که در ادامه می‌آیند را در نظر داشته باشید

 

مطمئن شوید مبانی را یاد گرفته‌اید

یکی از مشکلاتی که در شروع تمرین برنامه‌نویسی برای‌تان پیش می‌آید مسلط نبودن به مبانی کامپیوتر و هسته آن زبان برنامه‌نویسی است که در حال یاد گرفتن آن هستید.

هرطور شده تمام تلاش‌تان را بکنید تا بتوانید به موارد گفته شده مسلط شوید. بعد از مدتی که وارد ساخت پروژه‌های بزرگ‌تر می‌شوید می‌بینید که در مبانی و موارد اولیه برنامه‌نویسی مشکل دارید و نمی‌توانید بخش‌های یک سیستم را پیاده‌سازی کنید.

از موارد اولیه کار با اعداد، رشته‌ها و دیتاهای مختلف تا موارد تکنیکال‌تر که همه و همه بر اساس مبانی ساخته شده‌اند و استفاده می‌شوند.

 

تعریف پروژه‌های کوچک – از کم شروع کنید

نباید انتظار داشته باشید در شروع کار بتوانید پروژه‌های بزرگ و پیچیده را انجام بدهید.

وقتی تازه برنامه‌نویسی را شروع کرده‌اید پروژه‌های شما همان تمرین‌های کوچکی هستند که باید برای آن‌ها وقت بگذارید و با صبر و پشتکار تمرین‌ها را حل کنید.

اگر نمی‌توانید تمرین‌ها کوچک را حل کنید نباید جلوتر بروید. آن‌قدر یاد بگیرید، مطالعه کنید و تلاش کنید تا بالاخره بتوانید.

 

انجام پروژه برای دوستان و آشنایان

وقتی تا حد خوبی برنامه‌نویسی و اصول ساخت یک سیستم را یاد گرفته بودم به توصیه یکی از اساتیدم به آشنایان و دوستانم مراجعه کردم و در مورد کسب و کارهایشان و مشکلاتی که داشتند سوال پرسیدم.

نرم‌افزارها می‌توانند مشکلات و مسائل انسان‌ها را تا حد زیادی حل کنند. کسب و کارها حتی در حال حاضر هم بسیار کمی و کاستی دارند.

از میان صحبت‌هایم با دوستان و آشنایانم به ایده‌های خیلی خوبی می‌رسیدم، یکی از آن‌ها را انتخاب می‌کردم و آن پروژه را انجام می‌دادم.

تغییر کدهای دیگران

اگر مقاله چگونه با ۷ قدم برنامه نویسی را شروع کنیم را خوانده باشید می‌دانید که باید در github ثبت نام کنید. ریپازیتوری‌های بسیار زیادی در گیت‌هاب وجود دارد که می‌توانیم آن‌ها را برای خودمان شخصی سازی کنیم و کدهایشان را تغییر دهیم.

یکی از روش‌هایی که می‌تواند با تمرین دید شما را نسبت به برنامه‌نویسی تغییر دهد همین کار است.

 

مراقب سلامتی‌تان باشید

فکر نکنید اگر ۴ ساعت متوالی پشت سیستم نشستید و برنامه‌نویسی تمرین کردید کار بزرگی کردید و باید به خودتان افتخار کنید.

حواستان باشد که باید خیلی خیلی مراقب سلامتی خودتان باشید.

در بیشترین حالت نباید بیشتر از ۶۰ دقیقه پای سیستم بنشینید. بعضی‌ها ۳۰ دقیقه را بهترین زمان می‌گویند. اما به نظر من ۵۰ یا ۶۰ دقیقه زمان مناسبی است. پس از آن باید بلند شوید، بروید و دوری بزنید. یک نوشیدنی (مثلا آب)‌ میل کنید. کمی تحرک داشته باشید. کنار پنجره بروید و به دور دست‌ها نگاه کنید (برای سلامتی چشمانتان).

اگر می‌توانید در حد ۵ دقیقه به بیرون بروید و دوری بزنید که عالی می‌شود.

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 7

اولین نفری باشید که امتیاز می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو